"...ana-babalar, çocuklarında gözlemledikleri sorunlardan yine çocuklarını sorumlu tutarlar. Oysa, ana-baba ve çocuk arasındaki sorunların başlangıç noktası her zaman ana-babadır."
"Çoğu kez bir insan ya da duruma ilişkin ilk izlenimimiz, birkaç saniye de sürse, yerinde ve doğrudur. Sonradan o kişiye ya da duruma karşı geliştirdiğimiz yargı, düşünce ve duygularda yanılgı payımız daha çoktur."
"Çevreye güven duyma ile kendine güven birbirinden farklı olgular değildir. İnsan kendine güvenirse, diğer kişilerden korkmaz; diğer insanlardan korkan biri ise çaresizlik duyguları yaşar."