"Ben, çocukluğumdan beri işittiğim her șeyi kaydettim. İnsan, İstanbuľ'a ve Türkiye'ye dair bir sey duyup da kaydetmez mi? Görenler, vallahi öğrenemezler. Ya Hû! Lütfen şunu
kaydediniz. Şifahilik hastalığından kurtulalım."
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
"Dedem Şevki Efendi'nin yazıya ait nesi varsa, onların hepsini milletin maldır diye Süleymaniye Kütüphanesi'ne verdim. Ne yapıyorsak, bu millet için yapıyoruz. Târih arşivim, 1500 el yapması tezhip, minyatür, çini ve süslemeye ait her ne var ise Ankara'da Türk Târih Kurumu'na verdim. Kültüre ait, 1000 tane defterim Süleymaniye Kütüphanesi'nde. Şimdi, gözüm arkada değil. Onlar, benim çocuklarım. Kalbim müsterih."
Bir hâtıratın girişi, ancak bu derecede derinlikli ve tesirli bir üslûpla kaleme alınabilirdi.
Sezai Karakoç, Hatıralar, C. I, İstanbul: Diriliş Yayınları, 2. Baskı, 2023, s. 13.