Saygı nedir ?
Bir insandan korkmak ve çekinmek değildir.
Karşımızdaki kişiyi "olduğu" gibi görebilmek ve onun kendisine has özel ve biricik olduğunu fark etmektir.
İnsan karşısındaki insanı "tam" anlayamadan ve tanıyamadan sadece kültürel ve toplumsal saygı duyabilir. Buda genel saygı duruşudur.
İnsan karşısındaki kişiyi tanıdıkça, veya tanımaya değer buldukça onu anlayacak ve ona has bir saygı "duymayı" geliştirecektir.
Kendisine has duyulan saygıyı gören insan ise , sevme duygularını daha baskın yaşamaya başlayacaktır.
Öncelik kişinin varlığıdır. Kişinin varlığının benimsenmesi saygı ile mümkündür. Saygı ise onu bilenler tarafından karşılarındaki insana sunulan çok kıymetli bir değerdir.
Küfür etmeyi samimiyet, nezaketi zayıflık,mütevaziliği aptallık, iyi niyeti enayilik, yüzsüzlüğü öz güven, kazık atmayı kurnazlık ve insanların hayatına karışmayı özgürlük sanmadığımız gün kazanacağız.
Rutkay Aziz