Allah şeytanı ona uyup cehenneme düşelim diye değil; onunla mücadele edelim, kabiliyet ve latifelerimizi geliştirip cennet ehli olalım diye yaratmıştır.
Bir çok evliyanın evliya olma sebebi, şeytanının kuvvetli olmasıdır. Evliyaların o kabiliyette ve kuvvette olmasına, şeytanla olan çetin imtihanları sebeptir. ... Çünkü rakip olmazsa şampiyonluk yok demektir.