Şükran

Bu dünya bir köprüdür, onun üzerinden geç; ama evini oraya inşa etme.
Sayfa 56·Kitabı okuyor
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Ve insan, yaşadığı çevrede ya onarılıvor ya da hasta oluyor. Kötü, çirkin insan ilişkilerinin içinde olduğunuz zaman hasta oluyorsunuz; güzel insanlarn arasında olduğunuz zaman da zor şartlar altında dahi olsanız onarılıyor ve hastalıklardan kurtuluyorsunuz.
Sayfa 52·Kitabı okuyor
Ayaşlı Şakir Efendi bu meyanda şöyle diyor: "Her peri simâya bakmaz, dîde-i nâdide-bin, Her sevâd-ı zülfe meyletmez dil-i sevdâ-karin, Âfitâb-ı hüsn-i hüban akıbet eyler ufül, Ben muhibb-i lâ-yezâl'im lâ-ühıbbül-âfilîn" Yani şair diyor ki: Ariflerin gözü her peri yüzlüye bakmaz, gerçek sevdalı olan, her zülfe gönlünü kaptırmaz. Çünkü güzellerin güzellik güneşi sonunda batacaktır. Ben, zevali olmayan, ebedi olarak var olan sevgiliyi seviyorum; ben, batanları sevmem. Bu mevzu aslen Kur'ân-ı Kerîm'de geçiyor. Hazreti Ibrahim, güneşin, yıldızların, ayın battığını görünce, "Bunlar benim Rabbim olamaz. Ben batanları sevmem" diyor. Çünkü gerçek manada güzel olan Cenab-ı Rabbül Alemin ve onun yarattıklarıdır. O güzelliği bulup ortaya çıkarmak ise kula aittir.
Sayfa 47·Kitabı okuyor
"Dünyâ biter o yerde ki mağlûb olur hayâl Temdid-i ömre kudreti kalmaz tahayyülün" Yahya Kemal
Sayfa 35·Kitabı okuyor