Kısa ve sade bir olay örgüsü vardı. Ama Leyla'nın çabası, kitabın asıl sürükleyici kısmıydı. Yağmur'a karşı haksızlık yapılsa da Leyla ilk defa mutluydu hayatında. O yüzden Yağmur'a üzülsem de Leyla için sevindim. Atlas'ı okurken içim buruktu. Bazı sahnelerde keşke dedim. Konusundan tam anlamıyla bahsedersem spoilere girer ama kısaca şöyle diyebilirim: Kardeşini kaybeden Leyla uzun zamandır depresyondadır ve bir gün ölmeye karar vermişken karşısına Müphem çıkar.