Kitabı ilk gördüğümde konusu çok ilgimi çekmişti. Trajik sonlara, aşkın da ötesine giden sevgiye, lise/üniversite kurgularina ve psikolojisi duzgun yazilmis karakterlere bayılırım. Bu yüzden de kitap tam benlik gorunmustu ama yanilmisim malesef. Geleceğin klasiklerinden biri diyorlar ama bana kalırsa bu kitap herkese göre değil
Bu kitabi sevmek icin karakterler ile belli bir duzeyde bağ kurabilmek gerekiyor. Normal insanlar hakkında çok fazla farklı fikirin bulunmasının sebebi bence bu. Sevenler Marianne ve conneli az çok anlayabiliyor, sevmeyenler de onları can sıkıcı buluyor. Ben karakterleri can sıkıcı bulmadım ama onlara aşırı ısınamadım da, bir noktadan sonra kendimi onları sevmeye zorluyormusum gibi geldi.
Sonra sürekli dönen o cinsel muhabbet. Karakterlerden cok bu beni kitaptan caydırdı. Ben ask hakkında okurken cinselliktense romantizm ve duyguları tercih ederim ama Connel ve marianne'in ilişkisi de %90 cinsellikti ve aralarındaki duygular da ya hüzün ya da yatakta yaşadıkları neşe oluyordu. O yüzden aralarindaki bağı bir turlu beğenemedim. Tam da aaa çok tatlı ve duygusal bir sahne!! Aaa sariliyorlar çok tatliii, diyorsunuz ki connel marianne'in içinde olmak istedigini düşünüyor. iki dakka bir sakin durun lütfen
Arada bir olsa ve romantizme ağırlık verilse hadi neyse ama her bölümde en az bir kez yatıyorlar. "En az"in altını iki kez çiziyorum
Kadın bedeninin tasvirleri ve metinde kullanımı da kötüydü. kimsenin bu konuya deyindiğini görmedim de tuhaf bir sekilde. örneğin connelın mariannein görünüşünden nasıl söz ettiği çekilmezdi bence. kizi her betimlediginde küçük agizindan, küçük dişlerinden ya da ince bileklerinden bahsediyor, başka birşey yok. Mariannein kendi cumlelerinin de temelinde sıkıntı var. bedeni bir mulkmus ve connel'a aitmiş tarzı bişi