"Gönül sırdır" dermiş eskiler. Olur olmaz herkesle her şeyin paylaşılamayacağına dair bir şifre sanki. Çünkü insanoğlu ayıp arar, kusur arar. Senin üzüntün onun neşesi olur. Gönül ancak güzel görene, güzel konuşana, güzel saklayana açılır. Onlara da ehl-i muhabbet denir.."
Yılan kendi eğrisini görmez,deveye boynun eğri dermiş..
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
musa topbaş hocaefendi’ye “efendim tesbihi çok geç çekiyorsunuz” deyince o da “evladım, her çekişte geçmişi hatırlatmaya azmediyorum, o yüzden uzun sürüyor. şurada sesimi yükselttim estağfirullah, şurada yapmam gerekenden geri kaldım estağfirullah…” dermiş. biz de bu mübarek günlerde sair zikir ve tesbihatları tefekkür ede ede yapalım, belki değişir bir şeyler, belki açılır bazı kapılar. misal el-fettah’ı açılmasını dilediğiniz kapıları tefekkür ederek okuyalım. rabbimiz göndereceğin her hayra muhtacız, bize en hayırlı kapılarını aç, diyelim.
"Gönül sırdır" dermiş eskiler. Olur olmaz herkesle her şeyin paylaşılamayacağına dair bir şifre sanki. Çünkü insanoğlu ayıp arar, kusur arar. Senin üzüntün onun neşesi olur. Gönül ancak güzel görene, güzel konuşana, güzel saklayana açılır. Onlara da ehl-i muhabbet denir...
Duygu ve Düşünce
Beni hor görme kardeşim Sen altınsın, ben tunç muyum? Aynı vardan var olmuşuz Sen gümüşsün, ben sac mıyım? Ne var ise sende bende Aynı varlık her bedende Yarın mezara girende Sen toksun da ben aç mıyım? Kimi molla kimi derviş Allah bize neler vermiş? Kimi arı, çiçek dermiş Sen balsın da ben çec miyim? Topraktandır cümle beden Nefsini öldür ölmeden Böyle emretmiş Yaradan Sen kalmemsin, ben uç muyum? Tabiata Veysel Aşık Topraktan olduk, kardaşık Aynı yolcuyuz, yoldaşık Sen yolcusun, ben bac mıyım?
İsim
Az önce şunu okudum “Araplar eskiden şöyle dermiş: Her insanın isminden bir nasibi vardır.”
1000Kitap