Geçmiş Günü Elerken - Kadir Mısıroğlu..
Puan vermedi·208 syf.··
2026 17. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 22 Mayıs 2026 23:16
Kadir Mısıroğlu'nun hatıratını okumaya başladım. Kendi adıma kıymetli bilgiler edindim. Rahmetli tipik bir Trabzon insanı. Mutasavvıf bir ailede yetişen Mısıroğlu kitabın girişinde annesi, babası, dedesi ve nenesinden; Trabzon'daki çevresinden, Trabzon'un tarihinden önemli kesitler sunuyor. Mesela bu tarihi bilgilerden birisi Trabzon'un iki önemli valisinden birisi Giritli Sırrı Paşa. Zannediyorum bu vali rahmetli Şehit Bayram Ali Öztürk Hoca'nın da mezuniyet tezini yazdığı Giritli Sırrı Paşa ile aynı şahıs. Bu da benim kendi hikayemin bir parçası... Kadir Mısıroğlu 4 yaşına kadar yürüyememiş daha sonra bir dilencinin tarif ettiği tedavi yöntemiyle beraber yürümeye başlıyor. Kadir gecesinde doğan Mısıroğlu'na dedesinden dolayı Paşa, kadir gecesinden dolayı da Kadir ismi konulmuş. Etrafında kötü gördüğü şeyleri şiir yazarak hicivle tenkit eden Mısıroğlu bizim Hazreti Fatih Yılmaz'a benziyor. Bahçelerinde yetişen incirleri satarak kitap satın alıp okuyan Kadır Mısıroğlu bahçedeki karaağacın üstüne çıkıp şiirler okuyup nutuk çekermiş. O hitabet kalitesinin nereden geldiğini şimdi daha iyi anlıyoruz. Bir şeye çocukluktan başlamak insanları büyüdükçe bambaşka bir kapasiteye getiriyor. Bunun bir benzerini de yine çocukluğunu Trabzon'da geçiren Erbakan Hoca'nın büyüdükleri konakta oyunlar icad edip oyunlar kurması paralar basması ilerleyen senelerde kendisini bir lider olarak görmemizi pekiştiren hareketler olarak görüyoruz. İyi bir lider ve iyi bir hatip aslında kendini çocukken belli ediyor da denebilir tabii.. Kadir Mısıroğlu Futbol hakkında şunu söylüyor: "Şu yaşa kadar topa ne elim ve ne de ayağım değmiştir. Hayatta hiçbir maçı seyretmiş adam da değilim. Hatta televizyonda bile!.. Çocukluğumdan itibaren evimizde top menfur ilân edilmişti. Çünkü babamın ilk gençlik
Edebiyat
Geçmiş Günü Elerken - 1Kadir Mısıroğlu · Sebil Yayınevi · 2014437 okunma
Yalnız Efe
Puan vermedi·80 syf.··
2026 8. kitabı
Arkadaşlar size Yalnız Efe kitabını anlatacağım Rabia adında bir kız varmış bu kızın babası Eseoğlu diye bir adamla düşmanmış Rabia'nın babasına Eseoğlundan alacağı varmış bir gün alacağını almaya gitmiş ama Rabia'nın babası gecelere kadar gelmemiş. Sonra bir adam gelmiş ve Rabia'ya "Babanı vurmuşlar *lmüş" diyince Rabia çok üzüldü ve "Babamı görebilir miyim?" dedi adam "*lüsünü görüpte ne yapacaksın" diyince "Boşver" dedi Rabia "Sadece beni oraya götür". Ceseti görmüş sonra bunu Eseoğlunun yaptığını anlamış almış tüfeğini Eseoğlu ve adamlarının hepsini *ldürmüş sonra bir küçük evde Yalnız Efeyle tanışmış ve onun kız olduğunu öğrenince çok şaşırmış Yalnız Efe yi hiçbir erkek görmemiş onun evine Girene gözünü kapat dermiş açarsa *ldürür açmazsa "Size kötülük yapan biri var mı?" diye sorar eğer varsa kötülük yapanı *ldürürmüş kitap böyle bitti görüşürüz.Bu arada bu Yalnız Efe kitabını Ömer Seyfettin yazmış
Yalnız EfeÖmer Seyfettin · Timaş Çocuk · 20038,4bin okunma
Reklam
The Housemaid Is Watching Kitap İncelemesi
5/10
·383 syf.··
2026 7. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 29 Nisan 2026 01:06
Yani ne denir bilmiyorum gerçekten. İlk iki kitaptan sonra büyük bir beklentiyle başladım bu kitabı okumaya. Fakat asla beklentilerimi karşılamadı. Okunur mu? Evet, okunur. Ama okumazsanız da hiçbir şey eksilmez hayatınızdan. Olaylar ne zaman başlayacak diye okudum durdum. Olaylar başlayınca da kitap hemen bitti zaten. Yani o kadar yazılmak için yazılmış bir kitap ki... O oyuncaklarla ilgili olan kısım neydi öyle? Kitap başında NE ALAKA??? diye bağıracaktım resmen. Hani sırf bir ters köşe yapmak için uydurulmuş, üstüne düşünülmemiş, aman yazayım da bitsin artık kitap dermiş gibiydi. İlk iki kitaptaki alt metni çok beğenmiştim. Ama bu kitapta bir alt metin var mı, onu bile anlayamadım. Belki kardeş sevgisi ve onları korumak için her şeyi yapmak olabilir. Kitap hakkında hoşuma giden yerler de var tabii ki. Mesela ilk kitaptaki Cece'nin, bu kitapta avukat olarak geri dönmesi gibi. Millie'nin hayallerine ulaşabilmesi, küçücük bir yerde oturmak yerine güzel bir evde oturabilmesi gibi. Enzo ile olan hayatı, çocukları... Kitap güzeldi, ama genele baktığımda zorlama bir kitap olduğunu düşünüyorum. Hatta yazar, bir karakter üzerinden kitabın bir bölümünde kitap serilerinin üçüncü kitaplarının güzel olmadığından bahsediyor. O kısmı okurken acaba yazar da kitabın güzel olmadığının farkında, ve farkında olduğunu bize söylemek mi istiyor acaba diye bile düşündüm. Yani spoiler içermeyen bir şekilde yorum bile yapamıyorum. Ne diyeceğimi de bilemedim. Büyük beklentilerle başlayıp, hiçbir beklentimin karşılanmadığı bir kitap... Kesinlikle okuyun diyemiyorum maalesef, hani belki canınız sıkılır bir şeyler okumak istersiniz, o zaman okuyun ama beklentilerle başlamayın kitaba. Eğer okuyacaksanız, şimdiden iyi okumalar dilerim.
The Housemaid is WatchingFreida McFadden · Poisoned Pen Press · 20245,2bin okunma
Waris....
9/10
·256 syf.··
Beğendi
·
2026 12. kitabı
·
9 günde okudu
·
Okunma: 24 Nisan 2026 21:26
Ah waris... Afrika'da hayata iki sıfır geriden başlayan bir kızın tutunma hikayesi. Gerçek yaşanmış bir olay olması beni çok daha fazlasıyla etkiledi. Bir kadının özgürlük yolunda bu kadar beklemesi bu kadar fedakarlık yapması, belalar atlatması. Dünya hiç adil bir yer değil bunu bir kez daha gördüm. Bazıları daha doğmadan kaderi yazılıyor. Yani Afrika'da doğduysan o iğrenç geleneği yaşamak zorundasın hatta belki de uğruna ölmek zorundasın. Sonra mı hiçbir şey olmamış gibi insanlar hayatına devam ediyor. Bu çile neden mi çünkü kadın olarak doğuyorsun çünkü erkeklerin karşısına öyle çıkman gerekiyor... Çıktığı bu yolda günlerce yürüyen aç sefil susuz kirli bir kız çocuğuna tacizde bulunacak kadar aciz bir topluluk kim mi yine aynı erkekler.... Bari yolda rahat bıraksaydınız. İnsan doğulmuyor ki insan olarak yetişiyoruz... Dört yıl boyunca hizmetçilik, hor görülme ve ardından gelen şans sanki tüm evren o saatten sonra hadi waris yürü dermiş gibi yolunu açıyor. Bu harika bir şey. Gerçi o hırsı cesareti olmasaydı yine bu kadar ilerleyemezdi. Vazgeçmeyen, pes etmeyen, geleneklere karşı gelen, gözü kara,güçlü bir kadının hikayesi...
İnceleme
Çöl ÇiçeğiWaris Dirie · Bilge Kültür Sanat Yayınları · 201411,7bin okunma
6/10
·344 syf.··
2026 8. kitabı
Bu yazardan okıduğum ilk kitaptı. Baştan söylemeliyim, yorumumu yazarken özellikle kitabın son kısmıyla ilgili bolca spoiler vereceğim. Eğer henüz okumadıysanız, bu yoruma bakmayın :) ******* Yazarın kaleminden anlatıldığı kadar etkilenmedim. Kötüydü diyemem, akıcıydı evet. Ama rahatsız edici çok şey vardı. Kitabın gidişatı bazı yerlerde inanılmaz zorlama geldi. Bazı bölümlerde ise, gereksiz ve ucu hiçbir yere çıkmayan gerilim sahneleri vardı. Kitaptaki her karakter birbirinden iticiydi bana göre. Ama asıl sorunlu kişinin kim olduğu daha baştan bangır bangır bağırıyordu. En azından polisiye ve psikolojik gerilim kitapları okumaya alışkın biri için. Kitabın son sayfasındaki ters köşe olayına gelirsek (bu kısma takılan çok kişi var gördüğüm kadarıyla), ilk başta anlam verememiştim. Öyle ya, Eve başından beri mantık kadınıydı (öyle duruyordu en azından), Hudson ile Jay'in aynı kişi olduğunu nasıl anlamazdı ki? Sonra geri dönüp Eve ile Jay kısımlarını tekrar okudum. Ve Eve ile Nate'in geçmişi meselesini de üzerine ekledim. Tahminimce şöyle bir şey çıkıyor: Eve, mevzuyu biliyordu. Jay'in yetişkin olmadığını da, hatta kendi okulunda öğrenci olduğunu da. Sonuçta on altı yaşşında bir çocuk bu, otuzunda olduğunu söylese de kim inanır? Üstelik küçük bir kasabada yaşıyorlar, aynı okuldalar. Hiç görmeme ihtimali çok düşük. Jay/ Hudson telefonda konuşurken gelen kadın sesi için hiçbir yerde eşi olduğu da söylenmiyor. Çünkü arayan Hudson'un annesi muhtemelen, arkadan gelen çocuk sesi de Hudson'un kardeşi bu durumda. Hudson babasız bir çocuktu ve ailesinin geçimine katkida bulunması gerekiyordu. Annesinin ısrarlı aramalarının sebebi de, Jay'in maddi durumunun kısıtlı olduğu muhabbeti de buna bağlanıyor ğibi duruyor. Gelelim Eve'e. Nate ile tanıştığında henüz çocuktu, bu durumda tıpkı
ÖğretmenFreida McFadden · Olimpos Yayınları · 20251,940 okunma
Puan vermedi·72 syf.··
2026 17. kitabı
·
10 saatte okudu
·
Okunma: 15 Nisan 2026 19:37
Dili akıcı, adeta bir polisiye - macera filmi izler gibi. Kendisi de sözcükler ile oluşturduğum resimler dermiş zaten yazdıklarına. Fakat hikayeler artık bizden fazlasıyla uzak. Bu nedenle çok içine girilmiyor kitabın. Biz cumhuriyet çocukları olarak kıyıda köşede kalmış Osmanlı hikaye/gerçek/kurmaca/masallarına pek ilgi gösteremiyoruz sanırım.
Edebiyat
Kızlarağasının PiçiReşad Ekrem Koçu · Doğan Kitap · 2016529 okunma
Reklam
Reklam