Etkisel insan duygularının sorumluluğunu üstlenmiştir. Başına gelen olaylardan dolayı başkalarını suçlamaz. Yaşamının kendi seçimlerinin sonucu olduğunu, her durumda ikiden fazla seçenek bulunduğunu bilir. Beğenmediği durumlarla karşılaştığında etrafta suçlayacak birilerini aramaz, sorunu nasıl aşacağına odaklanır; bir başka deyişle çözüme odaklanır.
İletişim kazaları tıpkı trafik kazalarına benzer ve emin olun kaza her zaman "Geliyorum!" der. Duygularınızı sağlıklı bir şekilde nasıl ifade edeceğinizi, daha da önemlisi duygularınızı nasıl yöneteceğinizi bilmiyorsanız her türlü ilişkinizin bir sonraki dönemecinde sizi yeni bir iletişim kazasının bekliyor olması çok muhtemeldir.
Yine de kendimizle ve başkalarıyla kurduğumuz iletişimi sağlıklı hale getirmek için emek harcamaya pek gönüllü değiliz. Sıkça "kolay" yolu seçiyoruz; ya duygularımızı bastırıyor ya da duygusal patlamalar yaşıyoruz.