Bir çalışmada, “ben” diyerek cümle kuranların, sıklıkla “ben”, ‘bana’ , “benim”, “ benden”dolayı diyen kişilerin sağlık problemi yaşama ihtimallerinin yüksek oranda arttığı görülmüş. Çünkü her şeyin merkezinde olduğunu düşünerek yaşamak, taşıması ağır bir yük, çok yorucu.