Kitap; bir zamanlar komşu devletinin etkisiyle sağlık, eğitim, askeriye, politika, kültür ve din bakımından darmadağın ve sefalet içinde olan -Finlandiya halkının deyimiyle- Suomi'nin nasıl günümüzdeki halinin temellerini attığını anlatıyor. Atatürk'ün önerdiği, aynı zamanda birçok dile çevrilmiş bu kitap, hem devletin hem halkın çabasının ülke üzerinde ne kadar büyük bir değişime yol açtığını gösteriyor. Yıllar önce yazılmış bir kitap olmasına rağmen bugüne dair birçok mesaj çıkarabileceğimiz ve ülke geleceği hakkında pusula niteliği taşıyan bu kitabı okumak biraz zor olsa bile zorlanmanıza değecek bir kitap olduğunu düşünüyorum.