Böyle tatsız olaylar sırasında insan olumsuzlukları değil, olumsuzlukların içinde bulunan olumlu şeyleri düşünmeli, tıpkı adı şu anda aklımda olmayan bir alimin dediği gibi; gülün niye dikeni var diye düşünüp kahrolacağımıza, dikenlerin içinde gül yetişiyor diye sevinmeliyiz.
Sessizlik, yorgunluktur,
Yorgunluk değilse kederdir,
Keder değilse hasrettir,
Hasret değilse sızıdır,
Sızı değilse derin bir düşünce, bir anıdır,
Veya bütün bunlardır.
Veya bunlardan bazılarıdır.