Spiker ilk şaşkinlığini atana kadar biraz bocaladi, Lizbon gorüşmeleri hakkinda bir iki soru sordu ve neden sonra ,
" Sayin Cumhurbaşkanim, şuan neredesiniz " demeyi akıl etti.
" Lukavika' dayim , " dedi İzzetbegovic..
Bir an icin herkes nefesini tuttu. Kimse kulaklarina inanamadi . Saraybosna' da yaşayan her Boşnak , Lukavika ' nın Sırplar'ın en önemli karargahlarından biri oldugunu ve tüm saldırilarını orada planladıklârını biliyordu .
Yani Cumhurbaşkanı düşmanların elindeydi ..
Haberleri dinlemekte olan Saraybosnalılar , sunucunun şaskinliğını fark edemediler .
Cumhurbaşkani nin sabahtan beri kayip oldugundan halkın haberi yoktu .
Spiker haberleri okuyordu .Mate'nin cektigi yangın filminin gösterimi yeni bitmişti .Hep birlikte haberleri izliyorlardi.Telefon çaldi yine .ivan , uzanip açti.Yüzü bir anda bembeyaz oldu ..
" Ne ? ....Ne ? .... Ne diyorsunuz ?"
Herkes dehşetle birbirine bakti. Spikerin kulağına bağli diktafona eğildi İvan , kendine bile yabancı bir sesle , " Hatta Cumhurbaşkanı var , " dedi.. " Hemen canlı roportaj yap onunla ."
Cumhurbaşkanları Aliya İzzetbegoviç kayıpti..
Uçagi bir gece önce Lizbon'dan havalanmış ve bunca zaman gecmesine rağmen, hicbir yere iniş yapmamısti...Ucak ya düşmüstü yada kaçırılmıştı...