6/10
·176 syf.··
2026 40. kitabı
#aylardankasımgünlerdenperşembe "Ama șimdi artık o kadar yorgunum ki ne başkasını ne kendi iç sesimi dinleyecek gücüm var. Nasılsın, rahat mısın, iyi misin gibi sorulara dahi cevap vermemek için gözlerimi kapalı tutuyorum." Merhaba kitap severler bugün size Semra 'un tavsiyesi üzerine uzun zamandır kalemini merak ettiğim @benaysekulin 'e ait bir eser ile geldim. Kitabın isminden de anlaşılacağı üzere Atatürk'ü anlatan bir eser. Ancak hep bildiğimiz, okuduğumuz eserlerin aksine bu kitapta hayatına sığdırdığı siyasi, askeri olaylardan ziyade iç dünyasına, çocukluğundan gençliğine, gençliğinden Cumhuriyetin ilk yıllarına ve hayatının son günlerine kadar geçen sürecte yaşadığı duygulara değinilmiş. Özellikle hastalığının son anlarında yatağında yatarken geçmişe dair duyduğu özlem ve pişmanlıklarını okumak ilgi çekiciydi. Çünkü siyasi ve askeri yönünü başta okul olmak üzere bir çok yerden okuyoruz ama iç dünyasını, hissetmiş olabilecekleri bizler için hep bir soru işareti olarak kalacak ve bu konuda yazmak bence cesaret istemiştir. Dolayısıyla beklentim yüksek bir şekilde okudum eseri. Kitabın en çok hoşuma giden yanı çocukluğunun olduğu kısımlardı orada okula olan sevgisi ve arzusu gerçekten hissediliyordu. Sonrasında Dimitrina ve Lütfiye ile olan ilişkilerine hakim değil eserde duygularla okumak ilgimi çekti. Ancak kitapta hafızlığın gerici bulunması, dini eğitimin yerilmesi ve başta annesi olmak üzere kardeşi ile diğer kadınlar üzerinden sanki aşağılar bir üslupla bahsediyormuş gibi yazılması beni çok rahatsız etti. O nedenle sonrasında dini terimlerin ve kadınlarla ilgili olumlu yazıların samimiyeti bana geçmedi. #engelsizokurlaokuyoruz
Aylardan Kasım Günlerden PerşembeAyşe Kulin · Everest Yayınları · 20254,502 okunma
7/10
·176 syf.··
2026 15. kitabı
Aylardan Kasım Günlerden Perşembe Ayşe Kulin #okudumbitti İlk Yayın Tarihi 2025 180 sayfa Ayşe Kulin’in Atatürk’ün hayatını anlatan, su gibi akan son kitabı, savaşların gerisinde ki Mustafa Kemal’i kendi ağzından anlattırıyor okuyucuya. Yazar Atatürk’ün özlemlerine keşkelerine, hayallerine, sevdiklerine, içerlediklerine duygusal dünyasına değiniyor kitapta.Asker ve siyasetçi kimliğinin dışındaki "insan Mustafa Kemal’e yolculuk epey hüzünlü oldu benim için. Tür olarak klasik bir biyografiden çok kurmaca bir roman ile biyografi arasında duran, Atatürk’ün insan tarafını öne çıkaran bir eser diyebiliriz. Sayfalar ilerledikçe Çanakkale, Kurtuluş Savaşı ya da Cumhuriyet devrimleri gibi büyük başlıkları elbette hissediyor, ancak bunlar burada birer tarih dersi olarak değil, Mustafa Kemal’in iç dünyasını şekillendiren büyük dalgalar olarak karşımıza çıkıyor. Gençlik yıllarındaki pembe bir güle benzettiği ilk aşkı, ona duyduğu ama tarihin akışı içinde yarım kalmaya mahkûm sevdası Dimitrina; kalbinde intiharıyla derin iz bırakan Fikriye; evde yapılan sabahlara kadar süren rakılı sohbetli misafir ağırlama gecelerine tahammül edemeyen Latife ile ilişkileri de anlatılmış kitapta. Yazarın amacının büyük lider Atatürk'ten çok, çocuk Mustafa, delikanlı Mustafa Kemal, âşık, dost, eş, boşanmış ve hasta ama her dem yalnız bir insan portresi çizmek olduğunu görüyoruz. Okurken, kimi zaman cephe gerisinde, kimi zaman aile hayatının içinde, kimi zamansa kalabalık bir salonun ortasında yalnız bir adamla baş başa kalıyoruz. Ölümüne çok az bir zaman kalmışken dahi en büyük dileğinin Hatay’ın topraklarımıza katılması olduğunu söylüyor Atatürk.Hastalığın başlangıcında doktorun söylediklerini harfiyen yerine getirmiş olsaydı belki iyileşme umudu olabilirdi ama Hatay için hasta yatağından kalkıp
Aylardan Kasım Günlerden PerşembeAyşe Kulin · Everest Yayınları · 20254,502 okunma
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Puan vermedi·112 syf.··
Beğendi
·
2026 31. kitabı
Kemal Paşa ile Latife Hanım – Bilge Sinan Bir insan hem bir millete ait olup hem birine ait olabilir mi? Mustafa Kemal Atatürk’ün hayatına bu kez yakından bakıyoruz… Paşa’lığını bir kenara bırakıp sadece “Kemal” olduğu, duyguları, kırgınlıkları ve yarım kalmış aşklarıyla tanıştığımız o tarafa. Yazar arşivleri, mektupları, dönemin dedikodularını öyle ustaca harmanlamış ki… O 1000 günlük fırtınalı evliliği film izler gibi okuyorsunuz. Hem zafer, hem ihanet, hem tutku, hem veda… Latife Hanım Sadece “hırçın, kaprisli, Atatürk’e layık değil” yaftasıyla anılan o kadın değil burada. Zeki, cesur, modern, kadın haklarının ateşli savunucusu… Eşit bir partner olarak Paşa’nın yanında dimdik duran, peçeyi atan, protokolü değiştiren, fikirleriyle Çankaya’yı sarsan biri. Ama aynı zamanda sevdiğinde kırılabilen, anlaşılmak isteyen, yer yer yalnız kalan bir kadın… Aşkı gururlu, biraz mesafeli… en çok da “haklı çıkma” isteğiyle dolu. Sizce bu evlilik neden bitti? Fikriye Hanım yüzünden mi? Almanya’ya “tedavi” diye gönderilen, Paşa’nın nikahını gazetelerden öğrenen, Çankaya’ya dönüp Latife’nin kapattığı kapılara çarpan kadın… Acısı sayfalar arasında hâlâ yürek burkuyor. Yoksa Dimitrina yüzünden mi? Hikâyede ilk başta “uzak” gibi duran ama zamanla anlam kazanan o isim… Her şeyin dışında gibi ama aslında tam ortasında. Okurken hissettiklerim? Sanki gizli bir günlüğü okuyormuşum gibi… Bana ait olmayan duygulara şahitlik ediyorum. Bu kitap sadece bir aşk hikâyesi değil. Güçlü bir adamın kalbiyle vatanı arasında verdiği en zor savaşın hikâyesi. Ama şunu da söylemeliyim: Bazı yerlerde daha fazla detay görmek isterdim. Hikâye o kadar ilgi çekici ki insan daha derin okumak istiyor… Güçlü insanların aşkı da güçlü mü olur, yoksa daha mı kırılgan? Yorumlara yazın, tartışalım… Sizce hangisi
Kemal Paşa ile Latife HanımBilge Sinan · Düş Kurguları Yayıncılık · 20245 okunma
4/10
·176 syf.··
2026 18. kitabı
Sanırım bu ülkede en çok istismar edilen kişi Atatürk'tür. Tamamen sıradan, içi boş, hiçbir özel yanı yok. Herkes tarafından bilinen mevzular ve sözler.. Kitabı bitirmekte zorlandım. Özel bir yanı olacağını düşünmüştüm ancak yok. Bursa gezisinde zeybek işin ne kadar yerlerde olduğunu gösterdi. Tabi birde dimitrina var. Okumaya değmez.. zaman kaybı..
1000Kitap
Aylardan Kasım Günlerden PerşembeAyşe Kulin · Everest Yayınları · 20254,502 okunma
Vuslat mümkün olmasa da, hatırası yeter.
9/10
·176 syf.··
2026 9. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 09 Şubat 2026 19:08
Hasta yatağında yatarken öleceğini anlayan sessizlik içinde hayatının her aşamasını aklından geçiren bir liderin kendi ağzından dinlediğimiz hikayesi. Aşina olduğumuz bir hikaye ama daha detaylı, daha sıcak. Çocuk Mustafa’dan, öksüz Mustafaya, delikanlı Mustafa kemal’e, Harbiyeli komutana, aşık adama, devrimci Mustafa Kemal Atatürk’e… Yaverleri üzülmesin diye acısını bile saklayan kocaman yürekli bir adamın hayatı. Kitapta okumaktan en keyif aldığım kısım sanırım genç ve aşık Mustafa Kemal idi. Çünkü çok başarılı bir asker, çok iyi bir evlat, vatan sever bunların hepsi bildiğimiz özellikleri ama aşk ondan duymadığımız, üzerine pek kaynak bulamadığımız bir konu. Eşini bile vatanının kadınına örnek olması adına seçtiği Latife hanım, ilk aşkı, uğruna ‘gençliğimi Sofya’da bıraktım.’ dedirtecek kadar etkilendiği Dimitrina, yüreğini ısıtan, annesinin asla onaylamadığı içinde ukde kalan Fikriye ve hayatına dokunan diğer kadınlar. Çok hassas bir konu Atatürk. Hepimizin üzerine uzun uzun konuşabileceği ama kelimeleri bir o kadar da hassas terazide tartarak seçmemiz gereken bir konu bizim için. Onu anlatmak hiç kolay değil. Kaldı ki onun ağzından anlatmak… Burada Ayşe Kulin’i de tebrik etmeden yazımı bitirmek istemem. Kalemi çok güçlü, örnek, tam da Atam’ın Cumhuriyet’i kurarken, olmasını hayal ettiği bir kadın başarısı. İlber Ortaylı’nın yasını tuttuğumuz bu günlerde onun hastanede bir anısı üzerine söylediği ve beni mesleğimden dolayı da çok duygulandıran bir sözünü de yazıma eklemek isterim. ‘Pazar gecesi aniden fenalaştım. Hemşireler beni kurtarmak için seferber oldular. Zaman makinesine binebilsem Gazi Paşa’ya telgraf çekeceğim; PAŞAM DÖRT TÜRK KADINI İHTİYAR MORUK PROFESÖRÜ KURTARDI. İNKILAPLAR HEDEFİNE VARMIŞTIR.’ İyi ki varsın Atam. Kitaptan bir alıntı ile yazımı
Aylardan Kasım Günlerden PerşembeAyşe Kulin · Everest Yayınları · 20254,502 okunma
Keyifli evet ama..
5/10
·176 syf.··
Beğendi
·
2026 6. kitabı
·
9 saatte okudu
·
Okunma: 13 Mart 2026 23:57
Ayşe Kulinin bu kitabında Atamızın ağzından kendi düşüncelerini dinliyoruz. Syf 60 a kadar çocuk ve genç Mustafa, sonrasında ölüm döşeğinden geriye dönük anılarını hatırlayan Mustafa. Kafamda şöyle sorular oluştu.. Ya atam kadınlara çok mu düşkündü, her gece pavyon tavernada mı gezerdi, hep boşandığı için latife yi mi hatırladı. İlk defa duyduğum fikriye ve mevhibe hanımlarla olur mu diye mi düşündü. Dimitrina ya ölümüne mi aşıktı aklımdan hiç çıkmadı. Kadınlarla olan ilişkileri hep sıkıntılı gibi bahsedilmiş. Ne ara kitap yazdı ne ara kitaplarını okudu. Çanakkale savaşındaki anıları nerde vs gibi önemli olayların bazılarından bahsedilmemesine şaşırdım. Bunun yanında Yalova’daki ağaçtan, eğitimde kadın erkek eşitliğinden, Mudanya mütakeresinin öneminden, Sofya kentinin gelişmişliğini örnek almasından, Hatay’ın ne kadar önemli olduğundan, Kemal ismini nasıl aldığından, İsmet paşanın önemli rollerinden bahsetmesi Atamızın gözünden benim için değerliydi. Bir çok önemli olayı atamızın gözünden dinlemek güzeldi, ama bazı yerlerde ki kadınlarla olan ilişkisi beni sarmadı ve beklediğim olaylar yoktu. Yine de atamıza saygı duyularak yazılması, onun dünyasını okuyabilmemiz açısından keyifli okuma sağlıyor bize. Atamıza saygıyla minnetle
Duygu ve Düşünce
Aylardan Kasım Günlerden PerşembeAyşe Kulin · Everest Yayınları · 20254,502 okunma