Benden zarar gelmez
Kovanındaki arıya
Yuvasındaki kuşa;
Ben kendi halimde yaşarım
Şapkamın altında.
Sebepsiz gülüşüm caddelerde
Memnuniyetinden;
Ve bu çılgınlık delicesine
İçimden geliyor.
Dilsiz değilim susamam
Öyle ölüler gibi
Bu güzel dünyanın ortasında
Rüştü Onur
"Güzellik" kavramı cinselliğin bahşettiği fizyolojik bir kavramdan ziyade "derinlik" yani bireysel farkındalığın bireydeki yansıması olarak kabul edilirse çok daha doğru olur. İşte bu bireysel farkındalık dışardan bakıldığı zaman sadece ama sadece gözlerden anlaşılır. Cinsel anlamda çekici olup da zihinsel anlamda beş para etmeyen insanların gözlerine bakın, derinlikten yoksunluk işte tam da orada kendini ele verir. Zira insanların tek insan oldukları yer gözleridir.