“Ama öyleyse,” diye fikir yürütme yürekliliğini gösterdim, “henüz çözümden uzaksınız...”
“Çok yakınım,” dedi William, “ama hangisine yakın olduğumu bilmiyorum.”
“Öyleyse sorularınızın tek bir yanıtı yok.”
“Olsaydı, Paris’te tanrıbilim okuturdum, Adso.”
“Paris’te her zaman doğru yanıtı buluyorlar mı?”
“Hiçbir zaman,” dedi William, “ama yanlışlarından çok eminler.”
“Ya siz?” dedim çocukça bir küstahlıkla.
“Hiç yanlış yapmaz mısınız?”
“Sık sık,” diye yanıtladı. “Ama yalnızca bir yanlıştansa, birçok yanlış tasarlıyorum, böylece de hiçbir yanlışın tutsağı olmuyorum.”