Kaygıların, hafızanın derinliklerinin insanı istemeyeceği birçok gizli odaya sürükleyebileceğini biliyordun. Her yaşanan bir sınavdı. Her ödenen bedel, hatta kayıp kendince bir kazançtı.
Hem devrim dediğinizin de yaşadığınız bu ülkede gerçekleşmesi mümkün değildi. Toplumun temel değerleri, özellikle de muhafazakârlığı buna izin vermiyordu çünkü.