"Ey bu mesajı duyan insanlar, harekete geçin." İslam sadece bir felsefe, sadece düşünce boyutundan ibaret bir inanç değil; insanın hayatında değişiklik yapması için gelen bir çağrıdır.
Manevi bir gerçeklik olan iyilik, âlemde yayıldığı zaman fiziksel iyilik de yayılır. Bu dünya iyilik sayesinde daha iyi bir yer olur. Bu, dinimizin kaidelerinden biridir.
Herhangi birine "Yaratıcıya inanıyor musun?" diye sorduğunuzda cevap çok kolay gibi durur. O da "Evet inanıyorum." der. Ama test edildiği zaman...
İnancı DAVRANIŞLARINI, DÜŞÜNCELERİNİ,TERCİHLERİNİ etkiledi mi? Cevap "evet" ise bu gayba imandır ve asıl CİHAT budur.