Kişinin / çocuğun tehlike anında kendini korumaya odaklanmak yerine, başkalarının yada ailesinin ona bu durumla karşılaştığı için ne söyleyeceklerine ve ona ne yapacaklarına odaklanması, Kişinin / çocuğun kensini korumaya harcaması gereken enerjisini başka şeye harcayıp kendini korumaya enerji bulamamasına sebep olur. O yüzden kişiyi / çocuğu başına gelebilecek olumsuzluk ve tehlikelerden dolayı yargılayıp onu değersizleştirip bağımlı hale getirmemeliyiz. Kişiyi / çocuğu başına gelen olumsuzluk yada tehlikenin kendinden kaynaklanmadığını anlamasına yardımcı olup böyle bir durumda onun yanında olduğumuzu belli etmeliyiz.