Sınavı kazanacak olan da torpil arıyor, kazanamayacak olan da. Anadolu'da adettir bu. Maalesef Türk halkı haketmediği şeyleri de isteyen bir toplumdur.
Türkler halen kasabalı zihniyeti ve itiyadındadır. "Kimsenin tavuğuna kışt demeyeyim," derler;"Sırça köşkte oturayım, el aleme taş atmayayım," derler. Bu kafa hep böyle gider, efrada ve etrafa pek bulaşmaz. "Niye şimdi sert eleştireyim? Bakarsın işim düşer," anlayışı hakimdir. Karşındakiler de mevkiine göre seni eleştirmez; geçinir gidersiniz. Ama o zaman da toplum ilerlemez.