Ebrar

Ebrar
@ebrarity
9/10
·331 syf.··
Beğendi
·
2021 6. kitabı
·
14 günde okudu
·
Okunma: 11 Nisan 2021 16:59
Kitap revaçta olduğu için içeriği hakkında az çok fikrim vardı. İmgesel anlatımı olduğunu bilerek okudum ve sosyolojik tespitlerim epey fazlaydı SPOİLER İÇERİR Gören kadın kitapta aydın kesmi temsil ediyor. Aydın kesimden kastım burjuva değil farkınladığı olan kesim. Ama kadın gördüğünü söylemiyor, birçok aydın gibi. Bu yüzden tüm sonuçlar herkes körmüşçesine ortaya çıkıyor. Kadın gördüğünü söyleseydi onu kullanmaya da çalışacaklardı öldürmeye de. Ama söylemeyince görmesi onun laneti oldu. Hatta kitabın sonundan anladığım kadın görmeyi istemiyor, herkes gibi olmak istiyor. Keşke güveneceği insanları baştan seçip örgütlenseydi de vahşet bu kadar ağır olmasaydı. Körler cahilliği temsil ediyor. Yaygın ve kolay olanı. Herkes körlükten yakınsa da yaşadığı problemler günümüzdekiyle aynıydı. Tecavüz, saygısızlık, güçlünün adaleti, bilenin bildiğini susması gibi. Anladım ki en büyük Körlük başkasını görmemektir. En büyük vahşet nefse hakim olamamaktır. Beyaz görme "tozpembe görme" kavramını karşılamış. Yani herkes bir şeyi görmüyor diye yok sayıyor. Ama o yok sayıştan hepsi etkileniyor. Aslında bilgilerini biraz yönetseler ve biraz hayal aleminden çıksalar gerçekliğin karanlığı onların görmesini sağlardı. Kilise sahnesinde olaylarla bağlantının daha sıkı olmasını bekledim ama olmadı. Gözlüklü kadının şaşı çocuğa merhameti de fazla anlamlıydı. Devam kitabı Görmek kitaplığımda. Belki onu okuyunca her şey daha anlam bulur. Kitabın bende bıraktığı soru şu oldu: Görmenin hakkını ne kadar veriyorum?
KörlükJosé Saramago · Kırmızı Kedi Yayınları · 2022132,1bin okunma
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Körlük kitabının çok güzel incelemesini yapmıştım ama kaydet dediğim an hepsi silindi 😞 bir daha o motivasyonu nasıl bulurum...
Puan vermedi·151 syf.··
2021 4. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 07 Mart 2021 01:24
Deprem, her sene ana akım medyadan düşmeyen, dillerimize pelesenk olmuş, bilinçsiz intihar çeşitlerimizden biri. Var olduğunu biliyoruz, yakın olduğunu, yararlı olduğunu ama bir o kadar yıkıcılığını. Buna rağmen toplumsal olarak da bireysel olarak da tedbirlerimizi ve bilincimizi açık tutmuyoruz. Bu kitabı Bi'iz Dergisindeki yazım için okumuştum. İsteyene linki atabilirim. Deprem gerçeğiyle yüzleşebilmemiz dileğiyle
DepremMurat Altuğ Erberik · ODTÜ Yayıncılık · 05 okunma
Ne düşündüğümü söyleyeyim mi sana Söyle Bence biz kör olmadık, biz zaten kördük Gören körler mi Gördüğü halde görmeyen körler
Sayfa 330·Kitabı okudu
Hepimizin içinde adını koyamadığımız bir şey var, işte biz oyuz.
Sayfa 278·Kitabı okudu