"Yakup Kadri Bey son sayıda, İnönü Muharebeleri esnasında İsmet Paşa ile Mustafa Kemal Paşa arasında gidip gelen telgraflardan söz etmiş ve bunun yeni bir üslup ve söz mimarisi olduğunu söylemiş. Tabii Fransız ve Rus devrimleriyle karşılaştırdıktan sonra etmiş bu lafı. Fransızlardaki giyotin, Ruslardaki kıyım söylemi yerine, Türk Devrimi'ne ruhunu, rengini, üslubunu verenin direnme, zafer ve övünme olduğunu anlatmaya çalışmış.
...
İsmet Paşa'nın telgrafı:
"Bozüyük yanıyor. Düşman binlerce maktulleriyle doldurduğu muharebe meydanını silahlarımıza terk etmiştir.
Gazi'nin cevabı:
"Bütün tarihi âlemde, sizin İnönü Meydan Muharebesi'nde deruhte ettiğiniz (yerine getirdiğiniz) vazife kadar ağır bir vazife deruhte etmiş kumandanlar enderdir... Siz orada yalnız düşmanı değil milletin makûs talihini de yendiniz."
...
"Ben o iki telgrafın ta içerisinden, o vakte kadar anadilimde hiç duymadığım taze ve asil bir şivenin müstesna tadını da almıştım. Öyle ki, bütün milli mücadele devrindeki neşriyatımda bu yeni ses benim için yepyeni bir milli estetiğin şiarı olmuştu."
Yakup Kadri Karaosmanoğlu, Kadro dergisi Kasım 1933