Ebru

Ebru
@ebrulimtrak
"Osmanlı'yı geride bıraktık, sil baştan bir güvenlik erki ve medeni bir hukuk sistemi oluşturduk ama eski tas eski hamam. İktidarı elinde tutanların da sıradan bir vatandaş gibi yargılanacağı, cezalandırılacağı günlere ne zaman ulaşacağız sence?" "Ulaşamayacağız. Şunu unutma Saffet, iktidar her şey demektir. Kimin elindeyse onun borusu olur ve o öttürür. Üstelik bunun doğusu, batısı, Asya'sı Avrupa'sı filan da yok. İnsan insandır ve neresinden bakarsan bak, aşağılık bir mahluktur."
Sayfa 356·Kitabı okudu
Alıntı
Ebru isimli okura yanıt verildi
Ebru
dağlar evet zorla alıkoyma vs bir sürü şey var 😕
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
"Osmanlı'yı geride bıraktık, sil baştan bir güvenlik erki ve medeni bir hukuk sistemi oluşturduk ama eski tas eski hamam. İktidarı elinde tutanların da sıradan bir vatandaş gibi yargılanacağı, cezalandırılacağı günlere ne zaman ulaşacağız sence?" "Ulaşamayacağız. Şunu unutma Saffet, iktidar her şey demektir. Kimin elindeyse onun borusu olur ve o öttürür. Üstelik bunun doğusu, batısı, Asya'sı Avrupa'sı filan da yok. İnsan insandır ve neresinden bakarsan bak, aşağılık bir mahluktur."
Sayfa 356·Kitabı okudu
Alıntı
Ebru isimli okura yanıt verildi
Ebru
dağlar evet o zaman da aynıymış maalesef, olan her dönemde kadına oluyor 😒
"Yakup Kadri Bey son sayıda, İnönü Muharebeleri esnasında İsmet Paşa ile Mustafa Kemal Paşa arasında gidip gelen telgraflardan söz etmiş ve bunun yeni bir üslup ve söz mimarisi olduğunu söylemiş. Tabii Fransız ve Rus devrimleriyle karşılaştırdıktan sonra etmiş bu lafı. Fransızlardaki giyotin, Ruslardaki kıyım söylemi yerine, Türk Devrimi'ne ruhunu, rengini, üslubunu verenin direnme, zafer ve övünme olduğunu anlatmaya çalışmış. ... İsmet Paşa'nın telgrafı: "Bozüyük yanıyor. Düşman binlerce maktulleriyle doldurduğu muharebe meydanını silahlarımıza terk etmiştir. Gazi'nin cevabı: "Bütün tarihi âlemde, sizin İnönü Meydan Muharebesi'nde deruhte ettiğiniz (yerine getirdiğiniz) vazife kadar ağır bir vazife deruhte etmiş kumandanlar enderdir... Siz orada yalnız düşmanı değil milletin makûs talihini de yendiniz." ... "Ben o iki telgrafın ta içerisinden, o vakte kadar anadilimde hiç duymadığım taze ve asil bir şivenin müstesna tadını da almıştım. Öyle ki, bütün milli mücadele devrindeki neşriyatımda bu yeni ses benim için yepyeni bir milli estetiğin şiarı olmuştu." Yakup Kadri Karaosmanoğlu, Kadro dergisi Kasım 1933
Sayfa 383·Kitabı okudu
Alıntı
Kitap Şiir isimli okura yanıt verildi
Ebru
Gerçekten de insanın milli duyguları kabarıyor okurken ☺️
"Osmanlı'yı geride bıraktık, sil baştan bir güvenlik erki ve medeni bir hukuk sistemi oluşturduk ama eski tas eski hamam. İktidarı elinde tutanların da sıradan bir vatandaş gibi yargılanacağı, cezalandırılacağı günlere ne zaman ulaşacağız sence?" "Ulaşamayacağız. Şunu unutma Saffet, iktidar her şey demektir. Kimin elindeyse onun borusu olur ve o öttürür. Üstelik bunun doğusu, batısı, Asya'sı Avrupa'sı filan da yok. İnsan insandır ve neresinden bakarsan bak, aşağılık bir mahluktur."
Sayfa 356·Kitabı okudu
Alıntı
Ebru
Recep Rüştü Soyak, Fatma Medeniye Hanım'ı tabancayla vurarak öldürdükten sonra, psikolojik problemlerinin olduğuna dair rapor almak için Mazhar Osman'ın ardından Fahrettin Kerim Gökay'a başvurdu. Fahrettin Bey o dönemde asistan doktordu. Recep Zühtü Bey'e, akıl ve sinir hastası olduğuna dair raporu verdi. Recep Zühtü Soyak bu rapor sayesinde yargılanmadı. Koca bir ülkenin önünde, işlediği cinayet örtbas edildi ve hiçbir şey olmamış gibi milletvekilliği yeminini etmesine izin verildi. sayfa 446

Ebru

, bir kitap okudu
Puan vermedi·448 syf.·
14 günde okudu
·
2026 23. kitabı
Osman Balcıgil
7.6/10 · 35 okunma
Muhammed isimli okura yanıt verildi
Ebru
çok teşekkür ederim. :)