Kahin, deveciye neden bu kadar gelecekle ilgilendiğini sormuştu:
"Bir şeyler yapabilmek için" diye yanıtlamıştı deveci."Ve olmasını istemediğim şeyleri tersine çevirmek için."
"O zaman bu senin geleceğin olmaz ki" diye yanıtladı kahin.
"Ama belki de olacaklara kendimi hazırlamak için geleceği öğrenmek istiyorum."
"Bunlar iyi şeylerse hoş bir sürpriz olacak"dedi kahin. "Kötü şeylerse daha gerçekleşmeden acı çekeceksin."
"İşte Evren'in Dili'ni kavrıyorum," dedi ve bu dünyada her şeyin bir anlamı var, atmacaların uçuşuna varıncaya kadar. "İnsan sevince" diye düşündü, "nesneler daha çok anlam kazanıyor."
"İster hayatımız, ister ekin tarlalarımız olsun, sahip olduğumuz şeyleri yitirmekten korkarız. Ama hayat hikayemiz ile dünya tarihinin aynı El tarafından yazılmış olduğunu anladığımız zaman, bunu anlar anlamaz, bu korku uçup gider."