"Hayat sadece bizim elimizde değil. Hayat, bizi elinde tutan o büyük kudretin elindedir. O izin verirse yapıp ettiklerimiz gerçekleşebilir anlamında kullandığımız "inşallah" kelimesi; zamanı, insanın içsel uzayında genişleten bir imkânlar silsilesi aslında. Kierkegaard, "İhtimal varsa umut vardır" diyor. "İnşallah" dediğimiz anda, anın doğurgan bir an olduğunu ve nice anlara gebe olduğunu ifade etmiş oluyoruz. Yarın bambaşka bir haberle uyanabiliriz ve o bambaşka haber bizi, planladığımız şeyi yapmaktan alıkoyabilir. Herkesin hayatında buna benzer örnekler vardır; ama "inşallah" kelimesi insanın, kendi aklının ve iradesinin sınırlarını görebilmesi açısından da fevkalade bir kelime olarak görünüyor bana."
"Şairin ruhuyla ve hayata bakış açısıyla temas kurduğunuzda şiire karşı hissettikleriniz daha da derinleşir. Hatta bir anlamda aynı duyguları paylaşarak o şairle birlikte yaşar, onun hayatına girersiniz."