Etkinlik kitabı olarak aldık. Kemal Sayar'ı okumak için bir hayli geç kaldığımın farkındayım, bununla birlikte doğru kitabından başladığımı da düşünüyorum, zira yazarın diğer kitaplarını araştırmaya başladım bile.
Günümüz popüler kültürle psikoloji ve kişisel gelişim adı altında bir çok kitap çıkıyor. Kötü kitap , iyi kitap diye ayırım yapmaksızın; sadece Kemal Sayar'ın bu eserini ilgili olan kişilere özellikle tavsiye etmek istiyorum. En çok alıntı yaptığım, satır altlarını çizdiğim kitaplardan biri oldu. Belki bir kaç günde bitebilecek bu kitaba bir hayli zaman verdim ve düşünerek, sindirerek okudum. Bakalım etkinliğimizde neler konuşacağız.
Bölümlerden oluşan bu kitap, bilhassa bu hız çağında yavaslamayı, iç alemimize dikkat etmemizi, vicdanın sesini dinlemeyi, kaybolan değerlerimizi gözler önüne seriyor.
Bir taraftan dünyayı saran korku, kin, haset, karamsarlık, bencillik, narsizm konularına değinirken, umutsuzluk yerine, sevgi, yardımlaşma, paylaşma, merhamet, nezaket ve empati ile bu dağ gibi sorunların üstesinden gelinebilecegini vurguluyor. Kitap, hem doğuda hem batıda yetişmiş bir çok filozof, sosyolog ve yazarlardan da alıntılar yapıyor.
Doğrusu kitap dolu dolu bilgi, umut ve sorunlarla baş etmeyi öğretiyor. Herkese en çok da psikoloji ile ilgilenenlere önerimdir. Okuyun , okutun...