...özgürlük bizim içimizdedir. İçimizden gelmelidir. Sana dışarıdan verilmesini bekleme.
Çocuk gelişme arzusu duyar. Yetişkin değişmemek için elinden geleni yapar.
Birinden intikam alırsak, bize kötülük yaptığı içindir. İntikam alarak ona da kötülük yapmak isteriz, değil mi? Sonuçta onun yaptığı gibi yaparız, onun işleyiş tarzı benimsenir... Kuşkusuz... Demek ki o kazanır: Bilerek yapmış olmasa bile, kendi modelini bize dayatmayı başarır. Bizi kötülükte onunla buluşmaya yöneltmiş olur.
Hayat böyledir güç anların gizli bir işlevinin olduğu bizi büyüttüğü o anda ender olarak fark edilir. Melekler büyücü kılığına girer ve çirkin ambalajlara özenle sarılmış harikulade hediyeler getirirler bize.