"... yaşadığımız çağın en temel sorunu sevgi, şefkat ve merhamet yoksunluğu. Bugün dünyadaki açlığın sebebi maddi kıtlık değil, manevi kıtlık; yoksulluğun sebebi yokluk değil, paylaşmayı unutan insanlık. Ne yazık ki, dünya çapında bir vicdan soykırımı yaşanmış gibi insanlığın hali..."
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
"Köpeklerin sürekli dalaşmalarına şahit olan çocuk, o gün dedesine kulübeyi korumak için bir köpek yeterliyken neden ikinci köpeğe gereksinim duyduğunu sormuş. Şöyle cevap vermiş dedesi: 'Onlar benim için iki simgedir yavrum. Biri iyiliğin, öteki kötülüğün simgesidir. Aynen bu köpekler gibi, iyilik ve kötülük de içimizde sürekli bir savaş içindedir. Onları seyrettikçe hep bunu düşünürüm. Onun için sürekli gözümün önünde tutarım onları.' Çocuk devam etmiş sorgulamaya; 'Onların arasında bir savaş varsa kazananı, kaybedeni de olmalı. Peki sence hangisi kazanıyor bu savaşı?' Dede şu yanıtı vermiş: 'Ben, hangisini daha çok beslersem, savaşı o kazanır.'"
"İnsan dediğimiz zaman etten, kemikten bir beden gelir aklımıza ama insanı insan yapan sadece beden mi? Öyle olsaydı insan doğmak insan olmaya yeterdi. Hayvanlarda da beden var fakat sorumlu değiller ki. Öyleyse insanı sorumlu kılan, değer katan yüklendiği emanet olabilir mi? Yaradan'ın ruhundan üfleyerek var ettiği ruhumuz yani."
"Olmuş için geç, olacak için erken, şimdide kalmak en zor şeyken, mutluluk, tam da şu an sahip olduklarımızın kıymetini bilmekte, yani şükürde gizli bence."
"Zaman hiç şüphesiz izafi... Geçmiş tam manasıyla, adı üstünde, geçmiş gitmiş ama gelip gelmeyeceği belirsiz olan geleceğin adı kandırıyor bizi. O sihirli sözcük, 'gelecek' belki de hiç gelmeyecek..."