Ebu Hureyre radiyallahu anh Nebi sallallahu aleyhi ve sellem’in şöyle
buyurduğunu bize nakleder: “Adem oğlunun yapmış olduğu her
amel kendisi içindir. Bir iyilik on katından yedi yüz katına kadar ve
daha fazlasıyla değerlendirilir. Allah Azze ve Celle şöyle buyurur:
Oruç bunun dışındadır. Çünkü bu benim içindir ve onun ecrini ben
veririm. Çünkü o, benim için yemesini, içmesini ve şehvetini terk
etti. Oruçlu olan için iki sevinç vardır: Birincisi: Orucunu
açtığında, ikincisi: Rabbi ile karşılaştığında. Oruçlunun ağız
kokusu, Allah katında misk kokusundan daha güzeldir.”
Buhari 1894,Müslim 1151