Deki: "Hiç düşündünüz mü:
Allah geceyi üzerinizde Kıyamet günü'ne kadar
sürekli kılacak olsa,
söyleyin, Allah dışında size ışık getirebilecek
başka bir ilah var mı?
(Kasas, 71)
Her yeri şu muhteşem âyetle donatmalıyım:
Ey insan! Nedir seni lütuf sahibi Rabbinden uzaklaştıran?
(82 İnfitar 6)
ya da rahmetli üstâd Elmalılı hocanın muhteşem ifadesiyle:
Ey insan! Ne mağrur etti seni o Kerîm Rabbine?
Cevabı arayacak birileri mutlaka çıkacaktır!
Acısıyla, tatlısıyla, başarıyla, yenilgiyle, dostlukla, düşmanlıkla dolu hayatını şiirsel bir dille anlattıktan sonra sonsöz niyetine yazdıklarıyla özellikle üzerinizde izler bırakacak bir kitap.
Şöyle derken ne kadar da haklı:
"Schopenhauer'in çayırda otlayan kuzuları gibi neşe içinde sıçrayıp zıplamamızı sürdüreceğiz bir süre daha; hem de yandan bizi süzmekte olan, hangimizi seçeceğine karar vermeye çalışan kasabı fark etmeden ya da yok sayarak."
Hayattan öğrendiklerini sıralarken söylediklerinden biri de şu:
" Nâzım'ın 'ölürken zeytin ağacı diken adam' örneği gibi, başkalarına yararı dokunacak şeylerin, en önemli hazine olduğunu öğrendim."
Ve bir şey daha öğrendiğini söylüyor şu hayattan ki bence de çok değerli:
"Aşk imiş her ne var âlemde" dizesinin ve 'Sevda sevda derler behey erenler/ Bilmeyene bir acayip hal olur' dizelerinin derinliğini öğrendim."
Ve şunu öğrendiğini söylüyor:
"Bilgeliğin bilgiden çok daha önemli olduğunu yüreğimin derinliklerinde duydum."
Bir genel kültür kitabı gibi dolu, şarkılar, yazarlar, ülkeler, fikirler hakkında ilginç bilgiler var. Sohbet konusu açabileceğiniz keyifli bir kitap. Başlığını aldığı şarkısı gibi kitabı da sevdim. Ne güzel söylemiş "Sevdalım Hayat" diyerek...
youtu.be/tEUxySlvSlU?si=...