Bu bozuk düzeni insanların yaptığını, çektiklerimizin Allahtan değil, insanların kendi düzeni yüzünden olduğunu kavratamıyordum. Kadercilik ruhlarına sinmişti iyice. Sindirilmişti daha doğrusu.
Kim ilerici, kim halktan yana, o köy enstitülerini beğenir. Çünkü köy enstitüleri bir an önce halkı okutmak eğitmek, uygar insan yaşamına kavuşturmak amacı üstüne kurulmuştur.
Eleştirmek gerekir. Konuya başka bir açıdan da bakılabilir. Bir şeyi olduğu gibi kabul etmek hatalıdır. Hoşgörü iyidir, ama bağnazlık, saplantı çok kötüdür.