Kişi şartlandırmaları ile yaşar. Elinde değildir, yazgısı önceden belirlenmiştir. Şişeden alındıktan sonra da şişede kalmaya devam eder; çocuksu ve embriyonik saplantılarla dolu görünmez bi şişede.
Yaşamın amacının, mutluluğun sürekli kılınması değil, bilincin yoğunlaştırılması ve arınması, bilginin zanginleştirilmesi olduğunu düşünmeye itebilirdi kitaplar insanları ..