Bende bıraktığı his, çok çeşitli oldu. Sonunu merak ettiğim için hızla okudum çünkü istediğim gibi bitsin istedim..George Orwell her zaman bende yeri ayrı olacak bir yazar. Düzeni o kadar iyi işliyor ki kahramanların yerine geçiyor aynı duyguları yaşıyorsunuz..hikayeden çıkınca olanlara kızıyor, üzülüyorsunuz çünkü aynı düzen sizin içinde geçerli, aslında üzüntünüzün sebebi aslında bu işte bununla yüzleşiyorsunuz.
İçsel yolculuk, bu esnada kendinizi keşfederken başka olayları da keşfetmek için farkındalık katıyor. Özellikle, kendimizi kanalize ettiğimiz ezber enerjilerimiz üzerinden yeni disipline etmemiz gereken düşünce biçiminin altı çiziliyor.
Sizi, biraz hayatın içindeki karmaşadan çıkaracak kitaplardan. Bu tarz kitaplara ihtiyaç var. Dili sade ve minik tüyolarla hayatımıza es verebileceğimiz noktalar mevcut.
Mitler... Mit nedir sorusuyla başlar devamında sırasıyla bölümler halinde devam eder. Kitapta en çok sevdiğim yön bu kısmı oldu zaten, bölümlere ayrılmış, güzel bir anlatım, "bazı sorular, önemli bilgiler, gerçekler ve dikkat edilecek" yerlerin altı çizilerek ilintilere yer verilmiş. Bir bakıma, size nerelere dikkat etmeniz konusunda yardımcı olmuş, bu açıdan ders niteliğinde bir kaynak olarak düşünebilirsiniz.
Kaynak niteliğinde kullanılabilir, kısaca başlangıç niteliğinde bilgiler mevcut. Bazı şeyleri özümsemek, uygarlıklar arasındaki o geçişi çözmek, şu an ki yaşayan dinlerin temelini birbirine olan etkileşimi öğrenmek için Dinler Tarihi olmadan olmaz bu sebeple okunması gerekli. Anlatımı güzel, ders niteliğinde düşünebilirsiniz. Derinlemesine araştırma için sonrasında ek kaynaklar elbet gerekli.