"Zorluklar, yürüdüğümüz yolda karşımıza çıkan engeller değil. Zorluklar, yolun ta kendisi. Fark etmek için araçlar sadece. İstemediğimiz bir olaya hoş geldin demeyi öğrenebilir miyiz? Ona bir fark etme çağrısı olarak bakabilir miyiz? O
olayı burada öğrenilecek bir şey var diye yorumlayabilir miyiz? Ve tüm bunların kalbimize işlemesine izin verebilir miyiz? Hayatın bize sunduğu o an her ne ise, onunla olma isteğinin ne anlama geldiğini öğreniyoruz. Hatta o an bundan hoşlanmasak da. Çünkü o zorlukların ta kendisi bizim iç çalışmamız, bizim
yolumuz, bizim hayatımız..."
- Erza Bayda (Being Zen)
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Zor bir geçmişi, taşmadan anlamlandıran bir yerden anlattıysanız: Evet annem orada yoktu, kolay bir çocukluk geçirmedim, yalnızlık hissettim gibi ve o zamanki duyguları bugün anlamlandıran bir yerden yaklaşıyorsanız hikâyenize, o zaman kazanılmış güvenli ilişki yolculuğundasınız.
Bu kişiler şunu çok iyi bilirler: Bugün kendi hikâyenizi böyle anlatmanızın altında epeyce bir içsel çalışma yapmış olmanız yatıyor. Belki terapi, belki anlaşıldığınızı bildiğiniz güvenli bir ilişki, belki mindful çalışmalar. Belki bu çalışmaların içinde ebeveyninizi suçladınız, kızdınız, öfkelendiniz, hayal kırıklıkları taştı içinizden. Ama bir süre sonra bu duygular sinir sisteminizden tamamen dışarı atıldığında, artık hikâyenizi taşmadan anlatabildiğinizi, günlük hayatınızda güvenli ilişkiler kurduğunuzu görebileceksiniz. Hâlâ bazen çocuğunuzla, eşinizle taşan bir duygu olsa da daha çabuk onardığınızı fark edeceksiniz...
Geçmişi değiştiremeyiz. Ancak güvenli bir ilişki bizi kazanılmış güvenli bağlanma yolculuğuna çıkaracaktır. Ancak o zaman güvenli bağlanması olan nesiller yetiştirebiliriz.
Beni değiştirmeye çalışmayan, kim olduğumu merak eden öyle bir duruşun var ki sevgilim, işte o duruş, benim kim olduğumu, gerçekten kim olduğumu öğrenme isteği yarattı bende.
Sonra, "Karıkoca ilişkisi de böyle bir şey değil mi zaten?" dedi.
"Gerçekten ilişkinin sorumluluğunu almadığın zaman ilişki hiçbir yere gitmiyor. Sen bu ilişkide benimle sonuna kadar gitmeye baş koyduğunda, kendi içimin, bakmadığım derinliklerine bakmaya cesaret ettim. Seni seviyorum."