"Babaannem derdi ki;
Yarini, yarenini iyi seç kızım. İtle yatan bitle kalkar. Gerekirse yanlızlıktan korkma. Sadece kendine tıngırdat yaşamın telini. Dostun postu eskimez de. Ederinden fazla değer verdiğin, yüzünün astarını çabuk yırtar."
"Ben sana hep üşüyordum, çünkü kıştım..
Nakıştım, bakıştım.. İnkâr etmiyorum da bunu..
Seni sevmek gibi büyük işlere kalkıştım..
Ve lütfen inkâr etme;
Sana en çok ben yakıştım.."
Özdemir Asaf