"Gidelim buradan.Burada insanlar kötü.Hep bir şeyler anlatmamızı bekliyorlar,hep bir şeyler anlatmamızı isteyecekler,bitmeyecek bu hiç bitmeyecek.Kimseye bir şey anlatmak zorunda kalmayacağımız bir yerlere gidelim."
"Cehalet mutluluktur demişti ya Sokrates . Yeni anladım ne demek istediğini . Bazen bilmek, haber almak kaygıyı arttırmaktan başka bir işe yaramıyor. Bazen bilmek, hayal kurmaya bile engel."
Kanunî şöyle diyordu hocasına:" Meyve ağaçlarını sarınca karınca, günah var mı karıncayı kırınca.."
Hocası Ebussuud soruyu şöyle cevapliyordu:"Yarın Hakk'ın divanına varınca Süleyman'dan hakkın alır karınca."