"...Gerçekten de herkes, herkese karşı, herkes için suçludur. Yalniz insanlar bunu bilmiyorlar, eğer bilselerdi şimdi dünya cennet olurdu. "
Dostoyevski/ Karamazov Kardeşler
Bir kimseyi ötekileştirirken o kişinin hayatında nelere mani olup, ne çok hayalin, arzunun katili olduğunuzun farkında olmalısınız. Bugün duruşmasına katıldığım 15 yaşındaki Suriyeli bir çocuk ile duruşma öncesi sohbet edip okuyup okumadığıni sorduğumda, sırf arkadaşları onu her gün aşağıladığı için artık dayanamadığını, okulu bıraktığını ve tarlalarda çalıştığını söyledi. Ve bu çocuk hiçbir sebep yokken ,tamamiyle keyfi bir şekilde kendisini bıçaklayan,4 gün hastanede kalıp, ameliyat olmasına sebep olan çocuğu affedip şikayet hakkını ısrarla hatirlatmama rağmen "abla o da çocuk, yapmış bir hata, şikayetçi olmayacağım" deme büyüklüğünü gösteren, çok akıllı ve aşırı oturaklı biri çocuktu. Bu bana çok dokundu. Bu ve bunun gibi hayalleri, hayatları çalınan çocukların, insanların vebali var üzerimizde. Lütfen öldürülen hayallerde payınız olmasın. Lütfen herkesi aynı kefeye koymayın. Ortak paydada buluşun, buluşalım. Anca o zaman dengeyi sağlayıp her birlikte ayakta durabiliriz .