Öncelikle daha önce çok fazla çizgi roman okumamış ve bu tarzın benim tarzım olmadığını düşünen birisi olarak bu kitap benim için bazı şeyleri değiştirdi. Bundan sonra çizgi romanlara da bir şans vermeyi deneyeceğim. Kitaba gelecek olursak kitap küçük bir kızın bir köpeği gizlice evine getirmesiyle başlıyor. Eve gelen köpeği kızın babası da kabulleniyor ve devamlı köpeği yürüyüşe çıkarmasıyla birlikte aralarında yavaş yavaş bir bağ oluşuyor. Bir süre sonra aile dağılıyor yani anne ve baba boşanıyor. Durum böyle olunca parası çok olmayan baba köpeği de alarak yaşadıkları yere kıyasla daha ucuz olan Japonya’nın güneyine gidiyorlar. Orda da hem fakirlikten hem de fakirliğin getirdiği sağlık sorunlarından dolayı pek çok sorun yaşıyorlar. Buna rağmen yaşadıkları her sorunda adamın yanında köpeğinin olması ve köpeğin ona olan koşulsuz sevgisi ve sadakati adamın atacağı adımları sağlamca atmasına olanak sağlıyor. Kitabın sonunda hem köpek hem de adam ölüyor.( bu bir spoiler değil çünkü kitap zaten adamın ve köpeğin cesedinin bulunmasıyla başlıyor) sonucunda hayvan sevgisini tekrardan anladığım ve kedimle daha çok vakit geçirmem gerektiği kanaatine vardığım bir kitap oldu herkese öneririm. Çizgi roman sizin tarzınız değilse bile bir şans vermelisiniz. Yazımı bir alıntıyla bitirmek istiyorum“Köpekler asla yalnız bırakmaz.”ve tabii ki kediler de…