"Bir bakıma dünya zevk arayan insanlarla doludur ve askerler de zevk peşindedir. Ancak askerlerinki aşağılık zevkler değil, fedakârlık etme, bir fikir uğruna can verme zevkidir. Hepsi de zevktir diye asil zevklerle âsi zevkleri birbirine karıştırmayınız..."
İnsanların sık sık "Gözümle görsem inanmam!" dediklerine dikkat etmişsinizdir. Bu ne demektir? İnsan gözüyle gördüğüne de inananmayacaksa görmenin mânâsı kalır mı? Bu, doğrudan doğruya ilk inanca sadık kalmanın neticesir. Yani insanlar bir nevi hastadır.