Melisa Çam

Melisa Çam
@eliss_12
Puan vermedi·424 syf.··
2023 1. kitabı
Öncelikle kitabı okumanızı tavsiye ederim. Kitabın anlatımı-en azından Türkçe’ye çevrilmiş hali- biraz karmaşık. Tabi bunda isimlerin yabancı ve çok fazla olması da etkili. Ben bu kitabı çok fazla karşıma çıktığı için almıştım ve bir ara başlayıp geri bırakmıştım çünkü ortam müsait değildi ve kafamı kitaba vermediğimden dolayı da kitaptan hiçbir şey anlamamıştım. Sonrasında daha sakin bir ortamda başladım ve - bazı cümleleri birkaç kere okumama rağmen- okuduğumu anladım. Şimdi gelelim kitap hakkındaki düşüncelerime. Bence kitap dönem hakkında bize çok fazla bilgi veriyor. Yani dönemi çok iyi anlattığı için yaşananları garipsemiyorsunuz. Karakterleri de aynı şekilde ilerledikçe her şey yerli yerine oturuyor ve daha iyi anlıyorsunuz. Kitap durgun ilerleyen bir anlatıma sahip yani okurken birazcık sıkılabilirsiniz ancak kitabı bitirdikten sonra olayları daha iyi anlayacağınızı belirtmek isterim. Aynı şekilde kitabın sonu çok tahmin edilebilir değildi bence bunu okurken daha iyi anlarsınız ama okudukça sonu hakkında bazı fikirleriniz olabilir. Yine de sonunun çok tatmin edici olduğunu söyleyebilirim. Yazar hakkında ise eğer biyografisini okuduysanız yaşadıklarına rağmen karakterlerine mutlu sonu yaşatmasından diğer yazarlar gibi olmadığını- en azından benim için- söyleyebilirim. Son olarak toparlarsak kitabı okumanızı tavsiye ederim. Hikayeyi gözden geçirdiğinizde kitabın bakış açınızı değiştirebileceğini söyleyebilirim. Bence herkesin kitaplığında bulunması gereken bir eser. Eğer buraya kadar okuduysanız teşekkür ederim. Eğer bana katılmadığınız bir durum varsa benimle iletişime geçerseniz seve seve bu konu hakkında konuşabilirim.
Gurur ve ÖnyargıJane Austen · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202598bin okunma