Oysa dünyanın kimseye her şeyin yolunda gideceğine dair vermiş olduğu bir söz yoktur. Dünya insana verilen bir yer değil, yalnızca "kiralanan" bir yerdir. Yaşam da yalnızca bize verilen değil, aynı zamanda bizden de istenen bir şeydir.
Sıcağı, üşümenin ne olduğunu öğrendiğimiz için severiz. Işığı ise karanlıkta kalmanın ne olduğunu bildiğimiz için. Bazen mutsuzluk ileride yaşanılabilecek mutluluğun itici gücü olabilir. Konfor alanından çıkmış insan, daha vahşi olabileceği gibi daha sevecen, daha yaratıcı, daha insancıl da olabilir.