"Hayat...
Elimizde var olan bütün güzellikleri görmezden gelip, sırf daha güzelini bulmak için yıllarca peşinden koştuğumuz ve en sonunda ise kazanamadığımızı anlayıp elimizdekilere döndüğümüzde, onları da yitirdiğimizi fark etmektir."
"Balığın yeri deniz.
Kuşun gökyüzü.
Aslanın orman.
Ve benimki sensin
İnsan ait olmadığı bir yerde yaşayamazmış Dahası hiçbir canlı ait olmadığı bir yerde yaşayamazmış.
Ve ben, kalbimin her zerresinin sana ait olduğu şu dünyada nasıl yaşarım, inan bana bilmiyorum. Kendi içinde de boğulurmuş meğer insan, tıpkı balığın suda boğulduğu gibi.
Balık suda boğulur mu deme.
Balık da suda boğulur, ördek de.
Çünkü insanın aidiyetlik duygusu, vatanı neresi ise kalbi de orasıymış.
Ve benim kalbim de sensin, vatanım da sen."