Oysa bunlar için savaşılmamıştı. Bunlar için savaşmayı kimse düşünmemişti,düşünülemezdi de. Ama savaşarak neyi ortadan kaldırmak istemişlerse, savaştan sonra o gelmişti. Tuhaf bir kader.
Beklemek burada bir umut değil, endişedir. Herkes kendi endişesinin bulanık çalkantısında döneniyor, zamanın küçük aralıkları, dar aralıkları bir bir geçip gidiyor.
...çünkü beklemek korkunçtur, usul usul geleceğini bilerek ölüm meleğinin kanadını açıp kendini kalacağı ânı bilmeden, bu meçhul anı bilmeden beklemek
Korkunçtur.