Ölümün insanoğlunun başına gelen iyiliklerin en iyisi olup olmadığını kimse bilmiyor, ama güya başa gelebilecek en büyük kötülük olduğunu sandıklarından ondan korkuyorlar.
...
Başka birisi mi oldum? Kendime yabancı mı?
Kaçtım mı kendimden?
Sık sık kendine yenilen bir güreşçi
Sık sık kendi gücüne karşı direnen,
Kendi zaferiyle yaralanan ve engellenen?
Rüzgârın en sert estiği yeri mi aradım?
Yaşamayı öğrendim
Hiç kimsenin yaşamadığı yerde, ıssız-kutup ayısı bölgesinde,
Unuttum mu insanı ve tanrıyı, bedduayı ve duayı?
Bir hayalet mi oldum, buzulların üstünde gezinen?
...