Enise Nur Karabulut

Enise Nur Karabulut
@enisenurkrblt
Çukurova Üniversitesi
Adana
24 okur puanı
Ekim 2020 tarihinde katıldı
Deneysel Bilim ve Din. Evren Yasaları
"Müslümanlar doğayı fethedilecek bir düşman olarak değil, değeri bilinecek bir arkadaş olarak görür."
Sayfa 157 - Mahya
Reklam
Tefekkürün Bireysel Düzeyleri
"Hz. Peygamber duasında, Allah'tan kendisini endişe, üzüntü, zayıflık ve tembellikten korumasını istemiştir. Psikiyatrik ve klinik psikolojik uygulamamızda gördük ki, Hz. Peygamber'in Allah'ta kendisini korumasını istediği u duygusal haller aslında kaygı ve depresyonun ana belirtileridir."
Sayfa 120 - Mahya
Tefekkürün Sınırları
"Bu alemde Allah ve yaratışının dışında hiçbir şey mevcut değildir. Müminlerin Allah'ın zatını tefekkür etmeleri yasaklanmıştır ama başka her şeyi tefekkür etmeleri serbest bırakılmıştır."
Sayfa 113 - Mahya

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Yaratılmışların Tefekkürü
"Aslında, evrende Allah'ın yaratılış mucizesine insandan başka delil kalmasaydı, bu bile onları Yaratıcı 'ya mutlak itaate sevk etmeye yeterdi."
Sayfa 92 - Mahya
İslami Tefekkür ve Çağdaş Düşünme Usulleri
"Derin düşünmeden yararlanma yeteneği, Allah'ın insan fıtratına, kendisine ibadet, hamdüsena ve marifet ile yaklaşmaları için koyduğu bir özelliktir. İnsanlar bu kabiliyeti düzgün biçimde manevi olarak kullansa, hem hedeflenen ilahi ödülü hem psikofizyolojik meziyetleri elde edebilirler."
Sayfa 74 - Mahya
Reklam
İslami Tefekkür ve Çağdaş Düşünme Usulleri
Terapistler tarafından meditasyon ve gevşeme üzerine hazırlanmış kitaplarda ve eğitim kasetlerinde verilen, Avrupa ve Amerika'da popülerleşen talimatlar, inanç faktörünün kullanımıyla birleştiğinde, namazını kıldıktan sonra oturup Allah'ın keremini, azametini, yaratışındaki kusursuzluğu tefekküre dalmış, tesbih ve tazim kelimelerini durmaksızın tekrarlayan Müslüman bir kulun izlediği talimatlara benzer."
Sayfa 72 - Mahya
İslami Tefekkür ve Çağdaş Düşünme Usulleri
"Aşkın düşünme üzerine yapılan araştırmalar, kişinin inandığı kelimelere veya zihinsel imgelere yoğunlaşmanın ve bunların sürekli tekrar edilmesinin düşünen kişi içi büyük değer taşıdığını göstermektedir."
Sayfa 68 - Mahya
İslami Tefekkür ve Çağdaş Düşünme Usulleri
"İnsanların düşünüşünü ve bilişsel faaliyetini şekillendiren, çevrelerinde doğrudan maruz kaldıkları olaylar ve uyaranlar değil, bu olayları ve deneyimleri değerlendirme ve kavramsallaştırma biçimleridir."
Sayfa 66 - Mahya
Erken Dönem Alimlerin Eserlerinde Tefekkür
"Tefekkür hoş olmayan deneyimlerden alınan derslere de odaklanabilir ve tefekkür edene onlardan nasıl kaçınacağını, korkacağını veya nefret edeceğii öğretir."
Sayfa 59 - Mahya
Erken Dönem Alimlerin Eserlerinde Tefekkür
"Eğer tefekkür eden mümin bilgisini belli bir tarzda düzenlerse, bilgi sonsuz şekilde artar ve hayat-memat engelleri hariç onu hiçbir şey durduramaz."
Sayfa 54 - Mahya
Reklam
Erken Dönem Alimlerin Eserlerinde Tefekkür
"Allah'ın rahmetini tefekkür eden ve ahiretten haberdar olan düşünen bir kalp, uzun tefekkürlerin ve sürekli zikrin sağladığı hassasiyet sayesinde akla gelen kötü düşünceleri kolayca fark eder."
Sayfa 52 - Mahya
Erken Dönem Alimlerin Eserlerinde Tefekkür
Her fiilin kökeni bilişsel, duygusal ve akli bir fiil olduğuna göre, uzun süre tefekkür edenler ibadet ve itaat fiillerini çok kolay gerçekleştirecektir.
Sayfa 51 - Mahya
İslami Tefekkür ve Bilişsel Devrim
Çağdaş psikoloji, manevi\ruhsal öğeye göre daha kolay tanımlandıkları için kendisini bu üç öğeyle (psikolojik, biyolojik ve sosyokültürel öğeler) sınırlayarak veya dini bir görüşten kaynaklanıyor diye manevi boyutu basitçe reddederek muğlak ve yetersiz kalmaya devam edecek.
Sayfa 29 - Mahya
181 öğeden 31 ile 45 arasındakiler gösteriliyor.