Kapıların Dışında eseriyle tanıştım Wolfgang Borchert ile. O eserinde gerçekleri, acı gerçekleri, kapıların dışında kalışını okumuş, hissetmiştim ama bu eserinde Borchert'in kapıların içindeki hislerini de tattım. Savaş ve yıkımın yanında aşk, özgürlük, doğa ve mutluluk da var. Yaşamda bu kadar güzel kapı ve onları neşeyle açacak imkanımız varken neden kapıların dışındayız? Ya da neden kötülük kapıları?
Gece gökyüzünde yıldızlar var, biz yeryüzünde fener olalım, aydınlatalım da sönmeden, güneş doğana dek...