Oğuz Atay , nefret bile etmeyecek kadar soğuma hissini şöyle tarif ediyor;
“Onu öfkeme layık bulmuyorum.
Öfkem bana ait bir şey. Yakınlık hissetmediğim birine nasıl gösterebilirim onu ? “
Cemal Süreya özetlemiş;
Ne güzel adamlar var;
seven, özleyen, bekleyen, ihanet nedir bilmeyen,
aşık olabilen.
Ve bir de kadınlar var,
Böyle adamlara hiç denk gelmeyen.