Çocukluk yıllarımda okuduğum ve beni fazlasıyla etkileyen bir eser Kaşağı, şimdi okusam ne değişir bilmiyorum ama, o dönemde değer yargılarımı oluşturmakta fayda sağladığını söyleyebilirim. Bu yorumu yazarken, sanırım, şu zamanda bir kez daha okumak, arada yaşadığım değişimleri görmek açısından iyi olacağını düşünüyorum. Çocukken okuduğum ve etkilendiğim eserleri, ilerleyen yıllarda tekrar okumak çok değerli oluyor. Tavsiye ederim.
KaşağıÖmer Seyfettin · Karbon Kitaplar · 201819,8bin okunma
Filozofların, aşk yaşamlarının ve aşka bakış açılarının kısa kısa anlatıldığı bu kitabı okurken, zaman zaman felsefi düşünceleriyle, özel yaşantılarının birbiriyle çelişmesine sıklıkla tanık oldum. Bence felsefi düşüncelerini okumak daha yararlı olabilir. Özel yaşantıları çok karmaşık ve hayret verici olmakla birlikte, düşüncelerine ters olgular içerisinde hayal kırıklığı yaratabilir. Ama bir yandan da özel yaşamları bu denli karmaşık kişiliklerin, felsefeye yön vermesi akla uydurulabilir. Hele ki, felsefe derin karmaşıklıklar içerisinde sorgulayıcı nitelikte değerlendirildiği zaman. Sonuç olarak, meraklıları için, istediğiniz filozaftan başlayabileceğiniz, kısa anlatımlar içerisinde, takip etme ihtiyacına gerek kalmayan bir kitap bu.