insanın kendinden uzaklaşıp kendini, yaşadığı hayatı bir yabancı gibi gözlemleyebileci, çevresinde ve beraber yaşadığı diğer insanalarıda hesaba katarak, varoluşun insanın kendi ve başkaları için bir amacı olup olmadığını sorguluyan en sonunda imkansız olan bir varoluşu sorgulamaya çalışırken gerçek hayatın güzellerinin farkında olmadan yaşadığımızı hatta kaçırdımızı anlatıyor.
bence de hayattan bir gaye çıkarmaya çalışmaktansa zevk almaya, mutlu olmaya çalışmak dünya gerçeklerinde daha kolay olacaktır.
hayatın güzelliğinin sonlu oluşu, ölümlü olunmasında saklı olduğunu anlatmanın başka bir yolu bu kitapta anlatılan öykü bu bağlamda şahane