Acaba deli sarayı kitabı bizi nereye götüreceğini merak ederken kitapta sadece Newt'in deli sarayına gidişini ve kendini yavaş yavaş deliliğe bıraktığını anlatıyor. Kitabı okurken keşke newt kardeşi Sonya'yı son bir defa görseydi diye düşündüm ama olmadı.
Tom yine şeytanı dünyada isteyen kişiler karşı savaşmayı sürdürmeye devam etti. İlerleyen süreçte hayaletin ölmesi planları her ne kadar değiştirse de aslında onun bir ilizyon olduğunu daha sonra fark etti. Asıl önemli olan Tom Alice'nin ölmemesi için neler yapacak?